Diensten

HomeDiensten

Hulp bij het opzetten van de administratie
– Rekeningschema
– Archief
– Factuurstelsel of kasstelsel
– Basisvaardigheden invoeren administratie

U start met een onderneming of u besluit om zelf de administratie te gaan doen. De eerste vragen doemen op: waar moet u beginnen? Hoe gedetailleerd moet u uw bezittingen, schulden, kosten en opbrengsten specificeren? Hoe bewaart u de bonnen en facturen, zodat u alles snel weer terug kunt vinden? Moet u nu wel of niet met debiteuren en crediteuren gaan werken in uw administratie? En hoe moeten de bonnen, facturen en bankafschriften nu eigenlijk verwerkt worden in uw administratie? Allemaal vragen die een behoorlijke drempel kunnen vormen bij het starten met de administratie. Wij nemen deze drempel weg en helpen u op de goede weg.

Invoeren van de administratie
– Tijdelijk bij achterstand of ziekte
– Gedeeltelijk (bijvoorbeeld; u factureert, wij doen de rest van de administratie)
– De gehele administratie invoeren, bij u of op ons eigen kantoor

Alles loopt op rolletjes. U bent druk met klanten en uw partner met de boekhouding. Het wordt zo druk dat uw partner moet bijspringen, dus de administratie blijft even liggen. Of uw partner wordt ziek en de administratie blijft even liggen. Als de administratie niet regelmatig wordt verwerkt, dan stapelen de te verwerken stukken zich snel op. De drempel om er aan te beginnen wordt steeds groter. Toch moet iedere maand of ieder kwartaal de btw-aangifte gemaakt worden. Geen nood, wij kunnen u helpen de achterstand weg te werken, zodat u weer snel helemaal bij bent. Natuurlijk kunnen wij ook permanent een deel van uw administratie verwerken. U blijft bijvoorbeeld zelf factureren en wij doen de rest. Ook kunt u besluiten om uw gehele administratie aan ons uit te besteden.

Beoordelen administratie
– Tussentijdse beoordeling om uw administratie om veel werk achteraf te voorkomen

U verwerkt zelf uw administratie en alles lijkt goed te gaan. Toch kan het gebeuren dat u structureel iets fout doet. Dit hoeft helemaal niet erg te zijn. Het kan echter wel een probleem worden als er niet tijdig wordt bijgestuurd. Kleine fouten kunnen dan grote gevolgen krijgen. Een snelle blik op uw administratie kan al een aardig beeld geven of u op de juiste manier uw administratie aan het verwerken bent.

Samenstellen jaarstukken
– Controleren administratie en samenstellen jaarstukken
– Bespreken jaarstukken

Zoals in het voorgaande beschreven kunnen wij u van dienst zijn vanaf het begin van de administratie. Maar daar stopt het natuurlijk niet. Wij kunnen ook voor u de jaarstukken maken. U levert bijv. een backup van uw administratie in onze Entree-software en het archief (de bonnen, facturen en backafschriften en dergelijke), waarna wij voor u de administratie controleren en op basis daarvan de jaarstukken maken. In veel gevallen is het goed om het afgesloten boekjaar met u te analyseren en te bespreken. Waar zitten nu de grootste kostenposten? Valt hier iets in te veranderen? Is de verhouding tussen omzet en inkoop wel in orde? Waar liggen voor u de kansen? Vaak helpt het praten over de jaarstukken om uw eigen gedachten te ordenen en om nieuwe ideeën op te doen…

Maken en indienen aangiften
– Omzetbelasting, per maand, per kwartaal of per jaar
– Loonaangifte, per maand of per 4 weken
– Vennootschapsbelasting
– Inkomstenbelasting

Veel ondernemers moeten iedere maand of ieder kwartaal een aangifte loonbelasting of omzetbelasting indienen. Het is het makkelijkst om de aangifte loonbelasting in te laten vullen door degene die de loonadministratie doet. Als het goed is heeft diegene alle benodigde gegevens binnen handbereik. De omzetbelasting aangifte kunt u in vele gevallen zelf doen. Alleen wel goed opletten of u niet teveel voorbelasting aftrekt. Natuurlijk moet ook even gecontroleerd worden of de aangifte kan kloppen aan de hand van tussentijdse jaarcijfers voor de betreffende periode. In onze Entree software is dit snel te controleren. U kunt dat zelf, maar uiteraard kunnen wij u ook hiermee helpen.
Na afloop van ieder jaar moet de aangifte voor de inkomstenbelasting worden ingediend bij de belastingdienst. Voor velen is dit een ingewikkelde klus. Ook als u de aangifte zelf maakt, is het goed om er nog even een ander naar te laten kijken. Wij kunnen voor u ook deze aangifte verzorgen.

Loonadministratie
– Aanmelden bij belastingdienst
– Aanmelden bij bedrijfsvereniging
– Maken loonstroken
– Loonaangifte
– Ziekmeldingen t.b.v. bedrijfsvereniging
– Jaaropgave
– Jaarwerk t.b.v. belastingdienst
– Arbeidsovereenkomsten

Voor veel bedrijven is de loonadministratie een buitenbeentje. Veel regelmatig veranderende regels en veel werk. Helemaal als u voor het eerst personeel in dienst neemt. Aanmelden bij de belastingdienst, aanmelden bij de bedrijfsvereniging, maken arbeidsovereenkomst, afsluiten van een ziekteverzuimverzekering, aanmelden bij een arbo-dienst en natuurlijk de loonadministratie zelf. Het maken van loonstroken, loonbelastingaangifte, loonjournaalposten, jaarwerk voor personeel, belastingdienst en bedrijfsvereniging. Wij kunnen u alles uit handen nemen, behalve het betalen van de lonen natuurlijk. U kunt de service krijgen zoals u die wenst.

Als u informatie wilt hebben over onze accountantsdiensten en/of de Addyservice, vult u dan even het e-mailformulier in. Wij nemen dan z.s.m. contact met u op voor een oriënterend gesprek.